Organisatie

Het bestuur van Stichting Kulturhus “De Spil” is samengesteld uit:

Dagelijks Bestuur:
Anne Marie van Oldeniel, voorzitter
Ad van Wijlen, vice voorzitter en waarnemend penningmeester
Wilma Schepers, secretaris
Lowieke Oosterwijk, Penningmeester

Algemeen Bestuur:
Paulien Bloemenkamp
Rick Meijerink
Jeroen van Oorspronk

Leden van het DB hebben ook zitting in het AB

Het dagelijks en het algemeen bestuur vergaderen gezamenlijk acht maal per jaar (ongeveer eens in de zes weken). 

Via de mail kunt u informeren wanneer de vergaderingen gepland zijn en wat de de agenda zal zijn. U kunt  een mail sturen naar info@kulturhusdespil.nl. Via dit e-mailadres kunt u ook agendapunten inbrengen. Natuurlijk kunt u de bestuursleden ook persoonlijk benaderen.

Beheerder
Liduin van den Bijllaardt is sinds het voorjaar van 2022 als vrijwilliger de beheerder van Kulturhus De Spil.
Voor vragen en opmerkingen over het beheer van het gebouw en het buitenterrein van het Kulturhus kun je bij haar terecht.
Contact Liduin: 0644 096 330 of liduin.vandenbijllaardt@kulturhusdespil.nl.

Deelnemersraad
De deelnemersraad  bestaat uit afgevaardigden van de diverse gebruikers van Kulturhus De Spil. De deelnemersraad bestaat uit twee afgevaardigden per gebruikersgroep, De afgevaardigde informeert zijn/haar achterban en/of vraagt om advies.

* Gebruikers van de Sportzaal, Jeroen Beltman (Handbal), Bert Slinkman (Badminton)
* Gebruikers van het Buitenterrein, Gerard Gerritsen (Tennis) en Gerard huis in ‘t Veld (Voetbal)
*    Gebruikers rond Welzijn en Zorg en overige gebruikers, Maria Aarnink en Duco Schilstra

De deelnemersraad heeft bepaalde verantwoordelijkheden vanuit de statuten en handelt conform het huishoudelijk reglement van het Kulturhus De Spil.
De formele taken van de deelnemersraad zijn onder andere:
- het benoemen van bestuursleden;
- het goedkeuren van begrotingen en jaarverslagen, klankbord voor  en advies aan het bestuur

De deelnemersraad fungeert daarnaast namens de gebruikers als
klankbord voor het bestuur.
De deelnemersraad komt tweemaal per jaar bijeen, samen met het bestuur van het Kulturhus De Spil.

Mochten er vragen zijn dan kun je altijd contact opnemen met één van
bovengenoemde afgevaardigden.

Uitvoeringsteams en overige commissies

Team verhuur: verantwoordelijk voor verhuur ruimten, omniveld [a1] , sportzaal, indeling kleedkamers, publicatie op informatiescherm en schoonmaak.

Team beheer en onderhoud: verantwoordelijk voor onderhoud en beheer gebouw (binnen/buiten), installaties en buitenterrein

Team Huskamer: Verantwoordelijk voor de exploitatie van de Huskamer, waaronder bemensing, in/verkoop, inrichting, gastheerschap.

Financiële commissie: De financiële commissie is een onafhankelijke commissie die het AB/DB gevraagd en ongevraagd ondersteunt op financieel en fiscaal gebied. Zij adviseert en rapporteert periodiek over de ontwikkeling van de liquiditeit en het exploitatieresultaat van de stichting. Zij zorgt ervoor dat het bestuur van de stichting voldoende informatie en signalen krijgt om tijdig te kunnen sturen op korte en middellange termijn zodat een gezonde exploitatie is te realiseren.

Buitenterreincommissie: hierin zijn alle partijen betrokken die gebruik maken van het buitenterrein.

Zij zijn verantwoordelijk voor:

  • elkaar informeren over onderhoud en met name groot onderhoud/ investeringsplannen;
  • gezamenlijke vertegenwoordiging naar bijvoorbeeld gemeente/-subsidie aanvragen;
  • gezamenlijke marketing van het sportpark;
  • gezamenlijk het sportpark op niveau houden cq verbeteren; nieuwe activiteiten;
  • besturen/besluiten over gemeenschappelijk zaken zoals parkeren.